Objektif Unit Perhubungan Awam & Korporat
-
Menghantar akaun penerimaan aduan secara bertulis dalam masa (1) hari
-
Menyelaras aduan awam terhadap perkhidmatan MPBP
-
Menonjolkan imej Majlis Perbandaran Batu Pahat
-
Melaksanakan program kemasyarakatan dengan tujuan merapatkan hubungan diantara masyarakat perbandaran khasnya megikut takwim tahunan yang telah ditetapkan
Fungsi Unit Perhubungan Awam & Korporat
-
Menjadi medium perantara Majlis Perbandaran Batu Pahat dengan orang awam
-
Menerangkan dasar-dasar Majlis Perbandaran Batu Pahat kepada warga Perbandaran khususnya pembayar cukai
-
Mmengambil dan menguruskan aduan daripada orang ramai berkaitan penntadbiran Majlis Perbandaran Batu Pahat
-
Menerbitkan bahan-bahan terbitan Majlis Perbandaran Batu Pahatbagi tujuan dalaman mahupun untuk awam
-
Menonjolkan imej Mjalis Perbandaran Batu Pahat